Dlaczego powstał Båtagent – założyciel Niklas Forsén opowiada

W tym roku mija 20 lat od założenia Båtagent. Przeczytaj, jak to wszystko się zaczęło!

Latem 2004 roku sprzedałem drugą firmę medialną wydającą magazyny (pierwszą sprzedałem firmie Spray – jeśli ktoś jeszcze pamięta). Działaliśmy w branży sportów ekstremalnych, takich jak windsurfing, snowboard i kolarstwo górskie, a od 1995 roku mieliśmy własne strony internetowe. Teraz, bez obowiązków zarządczych, zobaczyłem szansę wykorzystania mojego doświadczenia w publikacjach internetowych, marketingu i redakcji w branży jachtowej.

W połowie lat 2000. pośrednictwo w sprzedaży łodzi odbywało się głównie w marinach. Większość brokerów reprezentowała również konkretne marki łodzi, co czyniło ich stronniczymi.

Tu pojawiła się okazja: działać jak agenci nieruchomości. Ograniczyć koszty związane z marinami, budynkami i personelem. Być bezstronnym. Reprezentować klienta i jego łódź – nie markę ani region. Båtagent zabiera kupującego do łodzi, a nie łódź do firmy. Dzięki temu właściciel może korzystać z łodzi w czasie sprzedaży – tak jak większość ludzi mieszka w swoim domu, gdy jest on wystawiony na sprzedaż.

Organizacja taka jak Båtagent świetnie nadaje się też do modelu franczyzowego – zarówno w Szwecji, jak i za granicą. Można się rozwijać przy niskich kosztach i bez dużego biura centralnego.

Wspólnie z Niclasem Karlssonem stworzyliśmy stronę www.batagent.se, która działała przez 18 lat – rekord w marketingu internetowym? Teraz jest oczywiście zaktualizowana i unowocześniona.

Udana sprzedaż łodzi to nie przypadek. Kiedy sprzedający i kupujący są zadowoleni, Båtagent często w tym uczestniczy. Jestem dumny, że firma istnieje już 20 lat i ma zespół doskonałych brokerów, którzy poprowadzą ją dalej w przyszłość.

To, że wciąż uczestniczę w działalności – choć w niewielkim stopniu – mówi wiele. Inne firmy, które stworzyłem i sprzedałem, po prostu „minęły”. Nie Båtagent!

//Niklas Forsén, założyciel Båtagent

Niklas Forsén, grundare Båtagent